46,3250$% 0.05
53,5115€% -0.56
61,8386£% -0.7
6.397,10%-0,77
10.709,00%-0,92
42.671,00%-0,92
4.264,02%-1,56
14.421,15%-0,50
22:37
ŞIRNAK (AA) – İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Şırnak’ta düzenlenen **”Türkiye’nin Huzuru Toplantısı”**nda yaptığı konuşmada, terörle mücadelede büyük ilerleme kaydedildiğini ve Türkiye’nin huzurunun korunması için tüm suçlarla kararlılıkla mücadele ettiklerini vurguladı.
Bakan Yerlikaya, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde ‘Büyük ve Güçlü Türkiye’ ideali doğrultusunda en önemli hedeflerinden birinin ‘Terörsüz Türkiye’ olduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Terör bitme noktasına geldikçe, artık Şırnak’ta terörü değil, kalkınma, istihdam ve üretimi konuşur hale geldik. Cudi ve Gabar, bugün terörle değil, petrol üretimiyle anılıyor. Şükürler olsun ki Gabar’da günlük 76 bin varil petrol üretimine ulaşıldı.”
Şırnak’ta güvenlik güçlerinin 2024 yılında 13 bin 391 kırsal ve 235 şehir operasyonunda toplam 60 teröristi etkisiz hale getirdiğini aktaran Yerlikaya, FETÖ, DEAŞ, DHKP-C, MLKP gibi terör örgütlerine yönelik mücadelenin de kararlılıkla devam ettiğini vurguladı.

Bakan Yerlikaya, Şırnak’ta kişilere karşı işlenen 10 önemli suçta, Türkiye ortalaması olan %98 aydınlatma oranına ulaşıldığını belirterek, özellikle hırsızlık gibi mal varlığına yönelik suçlarda %50’ye varan bir düşüş sağlandığını ifade etti.
Şırnak’ta 2023 yılında ruhsatsız silah taşıyan 450 kişi hakkında işlem yapıldığını, 640 silahın ele geçirildiğini aktaran Bakan Yerlikaya, yeni düzenlemelerle ruhsatsız silah taşımanın cezalarının artırıldığını hatırlattı.
Kaçakçılıkla mücadelede, 2023 yılında 1374 operasyon düzenlenerek 14 kişi tutuklandı, 63 milyon 531 bin liralık vergi kaybının önüne geçildi.
Uyuşturucuyla mücadelede ise, 2024 yılında düzenlenen 128 operasyonda 93 kişi tutuklandı, 121 kilogram uyuşturucu ele geçirildi.
Bakan Yerlikaya, düzensiz göçle mücadelede 239 düzensiz göçmenin sınır dışı edildiğini, bu alandaki operasyonların artarak devam edeceğini söyledi.
Trafik kazalarını azaltmak amacıyla denetimlerin sıkılaştırıldığını belirten Yerlikaya, trafik cezalarının caydırıcılığını artırmaya yönelik yeni bir düzenleme üzerinde çalıştıklarını ve bu konunun yakın zamanda Meclis’e sunulacağını ifade etti.
Şırnak’ta emniyet ve jandarma ekiplerinin üstün gayret gösterdiğini belirten Bakan Yerlikaya, vatandaşların desteğiyle Türkiye’nin daha güvenli bir ülke olacağını vurgulayarak, şu mesajı verdi:
“Sizlerin desteğiyle daha güçlü oluruz. 112’yi arayın, biz her zaman olduğu gibi gereğini yapalım.”
Kastamonu’da Kar Yağışı Sonrası Beyaz Örtü Dronla Görüntülendi
Web sitemizi kullanarak, çerezleri kabul etmiş olursunuz. Çerezler, site deneyiminizi geliştirmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek ve trafiği analiz etmek amacıyla kullanılmaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen Çerez Politikamız sayfasını ziyaret edin.