40,2607$% 0.13
46,7252€% 0.08
53,9495£% 0.21
4.320,96%0,56
7.017,00%0,27
27.981,00%0,27
3.334,69%0,33
10.219,40%-0,06
İSTANBUL (AA) – Yandex Ads, Türkiye’de dijital reklamcılık alanında önemli bir yeniliğe imza attı. Şirket, “Birleştirilmiş Performans Kampanyaları” (UPC) adlı yapay zeka destekli reklam formatını resmi olarak Türkiye’de tanıttı.
Yeni sistem sayesinde işletmeler, grafik, metin, görsel, dinamik reklamlar ve akıllı banner’ları tek bir birleşik ürün yapısı altında yönetebilecek. Böylece reklamverenler, hem yeni kullanıcılara hem de mevcut müşterilere tek bütçe ve kampanya üzerinden ulaşabilecek.
UPC, teklif yeniden hedefleme (offer retargeting) özelliğiyle, internet sitesinde daha önce ürün görüntüleyen kullanıcılara kişiselleştirilmiş reklamlar gösterilmesine imkân tanıyor. Ayrıca kampanyalar; satın alma, sepete ekleme, lead toplama gibi farklı aksiyonlara göre optimize edilebiliyor.
Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva, UPC’nin reklam yönetiminde büyük kolaylık sağladığını vurguladı:
“Geleneksel formatlarda reklamverenler ayrı kampanyalar yönetirken, UPC Arama ve Yandex Reklam Ağı’ndaki tüm yerleşimleri tek bir yapı altında birleştiriyor. Böylece çok kanallı, entegre ve yapay zeka destekli reklam deneyimi sunuyoruz.”
![]()
Zueva, yapay zekanın trafiği dinamik olarak dağıttığını belirterek, “Reklamverenin KPI’larına göre örneğin %20 arama, %80 ağ şeklinde optimize ediyor. Bu esneklik, daha geniş erişim ve her reklamverene uygun performans sağlıyor.” dedi.
Ayrıca yapay zeka destekli kreatif üretime de dikkat çeken Zueva, reklamverenin sadece internet sitesi linkini paylaşarak 6 farklı reklam varyantı elde edebildiğini ve bu içeriklerin başlık, metin ve görsellerle otomatik olarak hazırlandığını aktardı.
UPC’nin, yapay zekâ sayesinde kampanya hedeflerini CPA veya ROAS gibi metriklere göre optimize ettiğini söyleyen Zueva, “Türkiye dijital pazarı yapay zekâyı hızla benimsiyor. Büyük markalar ve ajanslar kreatif üretim ve optimizasyon süreçlerinde otomasyondan yararlanıyor.” ifadelerini kullandı.
Zueva, reklamverenlerin artık tıklama oranı (TO), tıklama başına maliyet (TBM), maliyet başına aksiyon (MAA), dönüşümler ve ROAS gibi huninin tamamına yönelik metrikleri tek çatı altında takip edebildiğini kaydetti.
Şanlıurfa’da otele silahlı saldırı kamerada: 7 şüpheli gözaltına alındı