40,2607$% 0.13
46,7252€% 0.08
53,9495£% 0.21
4.320,96%0,56
7.017,00%0,27
27.981,00%0,27
3.334,69%0,33
10.219,40%-0,06
İSTANBUL (AA) – TEKNOFEST Yönetim Kurulu Başkanı ve T3 Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Bayraktar, İstanbul Tersanesi Komutanlığı’nda başlayan TEKNOFEST Mavi Vatan etkinliğinde önemli açıklamalarda bulundu.
Bayraktar, etkinliğin Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ilk kez düzenlendiğini belirterek, “Bir çocuk gelsin, bir gemiye binsin, belki Barbaros Hayrettin’in yaptığı gibi nice keşiflere imza atacak.” dedi.
Bayraktar, TEKNOFEST’in 2018’den bu yana gökyüzündeki bağımsızlığa odaklandığını, Mavi Vatan etkinliğiyle denizlerin tutkusuyla yetişen nesillerin hedeflendiğini söyledi. Etkinlikte ROKETSAN, ASELSAN ve Milli Savunma Bakanlığı tarafından düzenlenen üç teknoloji yarışmasının da yer aldığını hatırlattı.
TCG Anadolu’nun radar ve harp sistemlerinin Türk mühendislerince geliştirildiğini belirten Bayraktar, Bayraktar TB3’ün dünya tarihinde kısa pistli gemilere inip kalkabilen ilk SİHA olarak tarihe geçtiğini vurguladı.
Bayraktar, etkinlikte ata yadigarı Savarona’nın da sergilendiğini aktararak, “Maziden atiye bir köprü kuruyoruz. Hem geçmişin köklerinden güç alıyor hem de geleceğe uzanan nesiller yetiştiriyoruz.” dedi.
Milli fırkateynin ilk kez halka açılacağına değinen Bayraktar, radar sistemlerinin ASELSAN, güdümlü füzelerin ise ROKETSAN tarafından geliştirildiğini hatırlattı.
“Geçmişte bu sistemleri yurt dışından yüksek bedellerle alıyorduk. Şimdi kendi mühendislerimizle geliştiriyoruz.”
Bayraktar, Baykar’ın dünyanın en büyük insansız hava aracı üreticisi olduğunu vurgulayarak:
“Milli SİHA’larımız dünya ihracat pazarının yüzde 65’ine sahip. Baykar ise tek başına yüzde 60’lık payla dünyanın en büyük üreticisi.” dedi.
![]()
Türkiye’nin elektro-optik sistemlerden mühimmat çeşitliliğine kadar birçok alanda en ileri seviyelere ulaştığını söyledi.
Bayraktar, TEKNOFEST kuşağının geliştirdiği sosyal medya platformu NSosyal’e bir ayda 1 milyon 200 bin kişinin katıldığını açıkladı.
“Henüz beta versiyonu ama toplumdan gelen taleplere göre gelişiyor. Yüz yüze konuşuyor gibi bir ortam oluşturmayı hedefliyor. Herkesi NSosyal’e bekliyoruz.”
Yandex Ads, Türkiye’de “Birleştirilmiş Performans Kampanyaları”nı başlattı