46,3197$% 0.05
53,4123€% -0.73
61,7305£% -0.86
6.294,64%-2,36
10.562,00%-2,28
42.086,00%-2,28
4.240,55%-2,10
14.421,15%-0,50
03:24

HATAY (AA) – Tarım ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından “Ulusal Öneme Haiz Sulak Alan” ilan edilen Gölbaşı Gölü’nde farkındalık amacıyla temizlik ve yarışma etkinlikleri düzenlendi.

Kırıkhan Kaymakamlığı, Kırıkhan Belediyesi ve Hatay Tabiatı Koruma Derneği iş birliğiyle yürütülen “Gölbaşı Gölü Sürdürülebilirliği İçin Reaktif Yaklaşım” projesi kapsamında gerçekleşen etkinlik, doğanın korunmasına yönelik önemli mesajlar verdi.


Protokolde Önemli İsimler Yer Aldı
Etkinliğe Kırıkhan Kaymakamı Ayhan Akpay, Kırıkhan Belediye Başkanı Ömer Erdal Çelik, Kalekamberli köyü Muhtarı Alaittin Umur, Kalekamberli köyünden Pozantı Cumhuriyet Başsavcısı Hüseyin Kutay Umur ve yine Kalekamberli’nin duyarlılığıyla ön plana çıkan Trafik Polisi Tayyer Benden katıldı.

Kalekamberli köyü, çevre ve doğa bilinciyle etkinliğe yoğun katılım göstererek adeta örnek oldu. Kalekamberli Muhtarı Alaittin Umur, köy halkı adına yaptığı açıklamada, “Gölbaşı Gölü bizim geleceğimiz. Bu güzelliği korumak hepimizin ortak sorumluluğu.” dedi.
Pozantı Başsavcısı Hüseyin Kutay Umur ise doğa korumanın hukuki olduğu kadar ahlaki bir görev olduğunu vurgulayarak, çocuklara ve gençlere doğa sevgisinin aşılanmasının önemine değindi.
Trafik Polisi Tayyer Benden de, görev dışındaki sosyal sorumluluk projelerine verdiği destekle dikkat çekti. Benden, “Doğayı korumak, toplumun genel güvenliğini korumak kadar önemlidir.” ifadelerini kullandı.

Kıyı Temizliği ve Yarışmalarla Farkındalık Arttı
Etkinlik, Gölbaşı Gölü çevresinde yapılan kıyı ve dip temizliği çalışmalarıyla başladı. Temizlik çalışmalarının ardından düzenlenen kayık yarışmaları, fotoğraf ve resim yarışmaları ile renkli görüntüler ortaya çıktı. Dereceye giren katılımcılara ödülleri protokol üyeleri tarafından takdim edildi.


Gölbaşı Gölü Gelecek Nesillere Aktarılacak
Kırıkhan Kaymakamı Ayhan Akpay, yaptığı konuşmada şunları söyledi:
“Gölbaşı Gölü sadece Kırıkhan için değil, tüm Hatay için eşsiz bir mirastır. Bu mirası korumak ve gelecek nesillere aktarmak en önemli görevimizdir. Devletimizin destekleriyle burayı hem tarımsal hem turistik açıdan geliştirecek adımlar atıyoruz.”

Kırıkhan Belediye Başkanı Ömer Erdal Çelik ise gölün korunması için çalışmaların aralıksız süreceğini ve farkındalık etkinliklerinin artırılacağını belirtti.
Gölbaşı Gölü’nde düzenlenen etkinlik, doğaya duyarlı bir toplum inşa etmenin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.

İskenderun’da Mazgala Sıkışan Kadını İtfaiye Kurtardı
Web sitemizi kullanarak, çerezleri kabul etmiş olursunuz. Çerezler, site deneyiminizi geliştirmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek ve trafiği analiz etmek amacıyla kullanılmaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen Çerez Politikamız sayfasını ziyaret edin.