46,3120$% 0.04
53,6714€% -0.28
62,0772£% -0.33
6.406,12%-0,63
10.732,00%-0,70
42.766,00%-0,70
4.314,39%-0,39
14.421,15%-0,50
22:37
ÇANAKKALE (AA) – Türkiye İzcilik Federasyonu tarafından düzenlenen “57. Alay Şehitlerini Anma Milli Bilinç Kampı” kapsamında 2 bin 750 izci, 110 yıl önce şehadete yürüyen 57. Alay’ın izinden yürüdü. Katılımcılar, yürüyüş öncesi asker çorbası içti, saçlarına kına yaktı ve tarihi rotada Conkbayırı’na kadar yürüdü.
Kamp, 22 Nisan’da Eceabat’taki Kocadere Kamp Alanı’nda başladı. 53 ilden ve 15 farklı ülkeden gelen izciler, 57. Alay’ın karargah kurduğu alanda çadırlar kurarak konakladı. Sabah ezanıyla uyanan gençler, geleneksel kahvaltı sonrasında mehter marşları eşliğinde yürüyüşe başladı.
Türkiye İzcilik Federasyonu Başkanı Hasan Dinçer Subaşı, 22. kez düzenlenen etkinlikle ilgili, “Çanakkale Zaferi’nden tam 110 yıl sonra, gençlerimiz dedelerinin şehadete yürüdüğü yoldan geçiyor. Yerin altında şehitlerimiz, üstünde izcilerimiz; bir aradayız.” dedi.
Yürüyüş sırasında izciler, savaş cephelerini ve şehitlikleri de ziyaret ederek Çanakkale ruhunu birebir yaşadı.

Subaşı ayrıca, “İzcilik aslında bir iz bırakma sanatıdır. Bu gençler hem dedelerinin izinden gidiyor hem de geleceğe kendi izlerini bırakacaklar.” diyerek etkinliğin anlamına vurgu yaptı.
Kampa Denizli’den katılan Betül Soysal ve Tuğba Bozan ise, Çanakkale’de bulunmanın yüksek manevi değerler yaşattığını ve bu deneyimi hayat boyu unutamayacaklarını ifade etti.
Bakan Yerlikaya’dan Deprem Sonrası Kriz Merkezi Açıklaması: “Devletimiz Sahada”
Web sitemizi kullanarak, çerezleri kabul etmiş olursunuz. Çerezler, site deneyiminizi geliştirmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek ve trafiği analiz etmek amacıyla kullanılmaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen Çerez Politikamız sayfasını ziyaret edin.